Autentikacija
Uporedi
Lista želja
0
Korpa
0
Vaša korpa je prazna.
Pozovite nas
+381 11 24 14 371
Higijena

Pravilno Čišćenje Kancelarije: 8 Koraka Za Čisto Okruženje

Kancelarijski i slični poslovni prostori zahtevaju profesionalno održavanje i to na svakodnevnom nivou. S obzirom da se ovakav tip prostorija koristi tokom cele radne nedelje i da u istim boravi veliki broj ljudi, neophodno je da se čišćenje vrši temeljno i pravilno.

 

Iako je ovo pravilo oduvek bilo važno, dobilo je posebnu težinu u poslednje dve godine nakon pojave svetske epidemije gde je higijena dobila primat u svakom zatvorenom prostoru.

 

Ukoliko želite da budete sigurni da je u Vašoj kancelariji postignut visok nivo higijene, za Vas smo spremili sve što treba da znate na ovu temu i to na jednom mestu.

 

Nudimo Vam kratak vodič za pravilno čišćenje kancelarije u 8 koraka, za čisto i blistavo okruženje. Pa, da počnemo!

 

1.Uklanjanje paučine i prašine sa plafona i zidova

 

Pravilo od koga se počinje prilikom profesionalnog čišćenja poslovnog i kancelarijskog prostora vezan je za redosled površina kojima se pristupa tokom tog procesa.

 

Čišćenje se uvek započinje od gore, prema dole, što znači da se prvo čiste zidovi i plafoni, a potom radne površine poput stolova, polica, stolica. Na kraju se čiste podovi i ostale gazne površine i to podrazumeva da se prvo primenjuju koraci za proces suvog, a zatim mokrog čišćenja.

skidanje prašine sa nameštaja u kancelariji

O tome ćemo svakako detaljnije u nastavku teksta, a sada hajde da se vratimo na prvi korak. Dakle, uklanjanje paučine i prašine sa plafona i zidova obavlja se lako.

 

Najveći izazov mogu predstavljati visoki plafoni, zabačeni ćoškovi ili osetljiva rasveta kojoj se ne može lako prići. Zbog toga postoje brojni profesionalni alati za tu namenu, a mi svakako preporučujemo različite modele pajalica koje se mogu pričvrstiti na teleskopske štapove raznih dužina.

 

Tako ćete sa sigurnošću dopreti i do najudaljenijih ćoškova, kao i lustera, sijalica, roletni, klima uređaja i sličnih elemenata na zidovima i plafonima.

 

2.Čišćenje radnih površina i nameštaja

čišćenje kafe aparata u kancelariji

Kada je uklonjena paučina i prašina sa zidova i plafona, prelazimo na čišćenje ostalih površina u kancelariji na kojima se prljavština lako zadržava.

 

Ovaj korak podrazumeva uklanjanje prašine sa stolova i drugih ravnih elemenata u prostoru poput polica i ormara.

 

Profesionalno čišćenje podrazumeva i pranje nameštaja za sedenje: stolica, fotelja, garnitura, dvoseda i sličnih komada koji se mogu naći u poslovnim prostorima.

To je vrlo važno jer se nameštaj koristi često, te je održavanje higijene na visokom nivou neophodno.

 

Radi lepšeg celokupnog izgleda, nameštaj može biti dodatno osvežen profesionalnim parnim čistačima i ispoliran po želji, što posebno lepo izgleda kada je reč i ormarima i stolovima izdrađenim od drveta.

 

3.Detaljno održavanje higijene električnih uređaja

 

Električni aparati poput računara, štampača, skenera i ostale dodatna oprema postali su sastavni deo redovne postavke svake kancelarije, bez obzira o kom poslu je reč.

 

S obzirom da se pomenuti uređaji koriste tokom čitavog radnog dana i da ih svako od zaposlenih koristi lično, mogu postati rasadnik mikroorganizama ukoliko se redovno ne čiste.

brisanje lampi u kancelariji

Stoga je važan korak u profesionalnom održavanju kancelarijskih prostorija upravo dezinfekcija svih tastatura, telefonskih slušalica, miša, ekrana, kućišta i svih ostalih propratnih delova, kao i samih električnih aparata.

 

Radi održavanja visokog nivoa higijene pomenutih uređaja, uvek je preporučljivo koristiti sredstva sa visokim procentom alkohola kako bi sa sigurnošću bili uklonjeni svi mikrobi kao i ostaci prljavštine.

 

Čišćenje je neophodno ponavljati na dnevnom nivou, a preporuka je da zaposlenima obezbedite sredstva poput dezinfekcionih maramica za ekrane i slične površine, kako bi i sami u toku dana mogli da održavaju higijenu uređaja koje koriste na najvišem mogućem nivou.

 

4.Suvo čišćenje podova

 

Kako uopšteno pravilo nalaže, sledeći na repertoaru za čišćenje trebalo bi da budu podovi u kancelariji.

 

PROČITAJTE JOŠ: Podovi: Održavanje i Sve što Treba da Znate

profesionalni mop za čišćenje podova

Uvek treba početi od suvog čišćenja, odnosno skupljanja prljavština metlom, đubrovnikom ili finim krpama za profesionalnu čišćenje, ukoliko je površina manje kvadrature i ukoliko je pod izrađen od pločica ili se radi o parketu na primer.

 

Ukoliko je potrebno očistiti veću površinu ili podne obloge poput tisona ili tepiha, toplo preporučujemo da koristite neke od profesionalnih modela usisivača.

čišćenje mebla u kancelariji

Ovi usisivači imaju posebne četke i nastavke koje možete prilagoditi tipu poda ili mebliranom nameštaju, ali imaju i mnogo veću usisnu moć nego obični usisivaču za ličnu upotrebu.

 

Korišćenjem profesionalnih mašina za suvo čišćenje površina, bićete sigurni da su podovi potpuno očišćeni od prašine, blata i svih nečistoća koje zaposleni i posetioci mogu uneti na obući.

 

5.Pranje prozora je posebno važno

 

Profesionalno pranje prozora je posebno važno u kancelarijama jer se prozori mnogo brže prljaju u prostorijama gde boravi veliki broj ljudi.

 

Što se tiče redosleda ovog koraka u čitavom postupku čišćenja, predlažemo da ga prilagodite rasporedu kancelarije.

brisanje stakla u kancelariji

Kada je reč o sredstvima i alatima za čišćenje prozora, profesionalna ponuda daje zavidne rezultate u odnosu na sprej i krpu za kućnu upotrebu.

 

Složićete se da čisti prozori bez mrlja igraju veliku ulogu ne samo u higijenskom, već i u estetskom domenu čitave prostorije.

 

Prljavi prozori izgledaju neuredno i doprinose utisku aljkavosti i prljavštine. To je posebno nepoželjno ukoliko u kancelariju dolaze klijenti, partneri ili potencijalni novi zaposleni.

 

Dakle, profesionalna hemijska sredstva za čišćenje stakla, kao i brisači koje možete povezati na teleskope različitih dužina biće Vaši verni saveznici. Svaki prozor u kancelariji treba da bude očišćen spolja i iznutra kako bi rezultat bio pogled bez ijedne mrlje.

  

6.Mokro čišćenje podnih površina

 

Ovaj korak nikada ne treba da sledi pre suvog čišćenja kancelarijskih podova, jer će rezultat biti samo raznošenje prljavštine.

čišćenje kancelarija mopom

Kada ste pokupili svu prašinu i druge čestice, možete preći na ovaj korak koji je najvažniji kada je reč o dezinfekciji podova u poslovnom prostoru.

 

Sredstvo i alate koje ćete koristiti prilikom mokrog čišćenja podova u kancelariji treba da odaberete prema tipu poda. Dakle, profesionalno održavanje podrazumeva prilagođavanje osetljivosti i tipu površine koja se čisti.

 

Kada govorimo o profesionalnom održavanju podova i biranju sredstava koja će nam u tome pomoći, prvi kriterijum treba da se odnosi na efikasnost (dezinfekcionu moć) i dugotrajnost efekta koji ostaje posle čišćenja.

 

Sledeće što treba imati na umu jesu profesionalne mašine za čišćenje, u koje spadaju usisivači koji kombinuju mokro i suvo usisavanje, zatim mašine za poliranje, i još mnogo modela iz asortimana mašinskog čišćenja površina.

mašinsko čišćenje podova u kancelariji

Zaključak je da podove ne kvasite pre suvog uklanjanja nečistoća, a da sredstva, alate i mašine uvek birate prema tipu podne površine. Imajte na umu da upotrebom onih neadekvatnih može doći do oštećenja ili do neefikasnih rezultata čišćenja što je posebno opasno.

 

7.Posle čišćenja, pazite gde gazite

 

Iako zvuči banalno, ovaj korak je važan za dugotrajnost rezultata čišćenja podova.

 

Kada su podovi još uvek vlažni, oni će kao magnet skupiti sve što se nalazi na đonovima svake vrste obuće koja se nađe u dodiru sa njim.

 

Tu ne govorimo samo o tragovima koraka koji će biti vidljivi čim se pod osuši, već se prljavština može ponovo skupiti u vidu tamnih štrafti i gomilica, čak i kada mislite da je Vaša obuća u tom trenutku čista.

 

Jedan od glavnih trikova pomoću kojih možete osigurati da će podovi ostati besprekorni, jeste korišćenje profesionalnih otirača.

 

Otirači upijaju prljavštinu i prašinu i čuvaju podne obloge u poslovnom prostoru.  Kod odabira pravog otirača, imajte na umu da je kvalitet materijala otirača od izuzetne važnosti.  Kvalitetan otirač će Vas dugo služiti i on se lako čisti.  U koliko Vas interesuje kako izabrati najbolji otirač za vaše preduzeće, pročitajte naš blog o prednostima profesionalnih otirača ovde ili vodič ovde.

profesionalni otirač za ulaz u kancelariju

Na ovaj način izbeći ćete tragove od obuće, kao i ponovno zaprljanje podova, pa će profesionalni rezultati čišćenja biti primetni i dugotrajni. Naravno, uvek sačekajte da se podovi dobro osuše, u suprotnom ni navlake neće biti od velike pomoći.

 

8.Čišćenje od unutra ka spolja

 

Poslednji korak za pravilno čišćenje kancelarija podrazumeva metodu čišćenja od unutrašnjih prostorija kancelarije, ka spoljašnjim.

 

Ukoliko kancelarija koju čistite ima terasu, dvorište, predsoblje ili slično, uvek prethodne korake u procesu čišćenja primenjujte tako da upravo sa tom spoljašnjom površinom i završite.

 

Na taj način ćete izbeći da se u unutrašnjojsti kancelarije ponovno podigne prašina, da se neko od sredstava prospe ili da pod izgazite toliko puta da se na njemu pojave tragovi.

 

U ovaj završni korak koji se odnosi na spoljašnjost može da spada i:

 

  1. Iznošenje smeća
  2. Čišćenje i dezinfekcija svih brava
  3. Čišćenje prekidača i rukohvata u kancelariji
  4. Čišćenje nameštaja i pločica na terasi kancelarije.

 

Sve zavisi od tipa prostorije i od toga kakav je raspored u radnom prostoru, ali poenta je imati na umu da organizacija čitavog postupka profesionalnog čišćenja treba da se završi sa spoljnim delovima kancelarije.

 

Naša poruka Vama

 

Za kraj, predlažemo da i svoje zaposlene uključite u proces održavanja higijene i svežine kancelarijskog prostora.

 

To mogu biti jednostavne liste od nekoliko koraka koje će im poslužiti kao podsetnik šta treba da očiste svakog dana radi svoje bezbednosti (npr. telefonska slušalica, miš, tastatura).

 

To ne oduzima mnogo vremena, a može značajno doprineti čistoći ličnog radnog prostora.  

 

Takođe, obezbeđivanjem posebnih higijenskih maramica, maramica za čišćenje ekrana, sprejeva za razne površine, ručnih sredstava za dezinfekciju i slično, Vaši zaposleni neće čišćenje shvatiti kao obavezu.  Kada govorimo o obezbeđivanju sredstava za dezinfekciju i čišćenje površina u kancelariji, moramo pomenuti i važnost održavanje lične higijene tj. upotrebu adekvatnog potrošnog materijala u toaletima, toalet papira, ubrusa za ruke i sapuna.  Da li ste znali da pomoću kvalitetnih dozatora papirne galanterije možete ostvariti uštedu a istovremeno veći komfor korisnika?

profesionalna papirna galanterija za firme

Ovi jednostavni podsticaji doprineće da kasnije profesionalno održavanje bude lakše, kao i da se rezultati održe što duže.

 

Kada ove trikove iskombinujete sa prethodno opisanih 8 koraka za pravilno čišćenje svake kancelarije, ne morate brinuti da li je okruženje u kom rade Vaši zaposleni čisto - naprotiv, bićete sigurni da je besprekorno!

 

Samo pravilno čišćenje je efikasno, daje dugotrajne efekte i ispunjava visoke higijenske norme koje nameću izazovna vremena sa kojima se suočavamo.  Pogledajte naš vodič za profesionalno održavanje higijene kancelarijskog prostora:

vodič za čišćenje kancelarije 

Zadovoljnih klijenata
0
Zadovoljnih klijenata
Proizvoda
0
Proizvoda
Proizvođača
0
Proizvođača
Članova tima
0
Članova tima
Lucart Premiere Products Purell Sprintus Hollu TTS Kleen-Tex Gojo Lucart Premiere Products Purell Sprintus Hollu TTS Kleen-Tex Gojo
Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa kako bi funkcionalnost društvenih mreža funkcionisala, kao i za analizu prometa na web-lokaciji. Pročitajte više na tasteru "Prikaži detalje".
Sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa na sajtu.